Стан здоров’я учнів середнього шкільного віку однієї з гімназій м. Києва
DOI:
https://doi.org/10.24061/2413-4260.V.1.15.2015.3Ключові слова:
Учні гімназії, показники здоров'я, фізичний розвиток, індекс Руф'є.Анотація
У зв'язку з розвитком мережі гімназій у Києві, підвищенням психоемоційного навантаження в учнів спеціалізованих шкіл нами було вивчено стан здоров'я, показники фізичного розвитку та адаптаційних можливостей серцево-судинної системи у 107 дітей 5-6 класів однієї з гімназій у м.Києві. Встановлено, що в структурі захворюваності у 97,2% дітей переважали зміни кістково-м'язової системи (переважно поєднання патології): сколіоз та порушення постави - у 33,6% і 36,4% відповідно; плоскостопість - у 49%, деформація грудної клітки і залишкові явища рахіту - у 24,5%, патологія зводу стопи - у 49%, порушення прикусу, карієс зубів - у 11,5% дітей. Захворювання шлунково-кишкового тракту, переважно функціонального характеру, мали 41,1% дітей. Патологія ЛОР-органів і патологія зору відзначені у 33,7% і 24,0%, відповідно. При оцінці фізичного розвитку встановлено, що 70,7% учнів гімназії мають середній, 13,3% - вище середнього, високий і дуже високий рівень фізичного розвитку; при цьому дисгармонійний розвиток виявлено у 21,3% дітей, у половини дітей з них - за рахунок ожиріння 1 ступеня.Для розробки індивідуальних рекомендацій до фізичних навантажень оцінювали адаптаційні можливості серцево-судинної системи за індексом Руф'є. Тільки 10,6% школярів-гімназистів мали високий і вище середнього рівні фізичного здоров'я; у 21,4% учнів показники були середніми (можливість відвідувати підготовчу групу). У більшості ж (68,0%) дітей зареєстрований функціональний резерв серцево-судинної системи нижче середнього, тобто згідно з наказом МОЗ України №518 / 674 вони можуть відвідувати лише спеціальну групу з фізкультури. Результати наших досліджень свідчать про низький рівень адаптаційних можливостей серцево-судинної системи, наявності поєднаної системної патології на тлі відносно задовільних показників фізичного розвитку, що вимагає розробки індивідуалізованих реабілітаційних та тренувальних програм учням гімназій для підвищення їх можливостей щодо виконання навчального навантаження.
Посилання
Stan fіzichnogo zdorov’ja dіtej shkіl'nogo vіku ta shljahi jogo pіdvishhennja [The state of physical health of school children and ways to improve]/ V.P. Nedіl'ko, T.M. Kamіns'ka, S.A. Rudenko // Perinatologija i pediatrija. 2009; 2: 72-74. (in Ukrainian).
Stan і perspektivi rinku prіoritetnogo naukovogo naprjamku „Ohorona zdorov’ja dіtej shkіl'nogo vіku ta pіdlіtkіv” [Status and Market Prospects priority scientific direction "Health school-age children and adolescents"]/ R.V. Bogatir'ova, Є.M. Gorban', N.G. Gojda [ta іn.] // Lіkar's'ka sprava. 2000; 1: 3-6. (in Ukrainian).
Besєdіna O.A. Aktual'nі problemi і osnovnі naprjamki rozvitku profіlaktichnoї nauki і praktiki [Current problems and the main directions of prevention science and practice]/ O.A. Besєdіna, T.M. Koshakova, G.M. Danilenko. H.,1997; 51-55. (in Ukrainian).
Kvashnіna L.V. Novі pіdhodi do ocіnki stanu zdorov’ja і dіagnostiki rannіh jogo porushen' u dіtej shkіl'nogo vіku [New approaches to health assessments and early diagnosis of its disorders in school children]: avtoref. na zdobuttja nauk. stupenja dokt. med.nauk: spec. 14.00.09 «Pedіatrіja» / L.V. Kvashnіna. K., 2000; 36 s. (in Ukrainian).
Kuhars'ka A.V. Osoblivostі fіzichnogo rozvitku dіtej molodshogo shkіl'nogo vіku z vegetativnimi disfunkcіjami [Features of physical development of children of primary school age with autonomic dysfunction]/ A.V. Kuhars'ka // Pedіatrіja, akusherstvo ta gіnekologіja. 2009; 3: 27-30. (in Ukrainian).
Jacula M.S. Sindrom shkіl'noї dizadaptacії: aktual'nіst' problemi v pershoklasnikіv [Syndrome of school exclusion, the urgency of a first-class]// M.S. Jacula, S.L. Njan'kovs'kij // Pedіatrіja, akusherstvo ta gіnekologіja. 2008; 1(425): 17-19. (in Ukrainian).
Mojseєnko R.O. Zdorov’ja dіtej shkіl'nogo vіku ta pershochergovі zahodi z metoju jogo polіpshennja [Health school children and priority measures to improve it]/ R.O. Mojseєnko // Ohorona zdorov’ja Ukraїni. 2002; 3-4: 7-11. (in Ukrainian).
Apanasenko G.L. Ocenka fizicheskogo zdorov'ja detej i podrostkov [Comments fyzycheskoho health children and adolescents]/ G.L. Apanasenko // Med. vsesvіt. 2004; 4(1): 94-106. (in Russian).
Apanasenko G.L. Jevoljucija biojenergetiki i zdorov'ja cheloveka [Evolution byoэnerhetyky and human health]/ Apanasenko G.L. // Petropolis, 1992; 123 s. (in Russian).
Moiseenko R.A. Gosudarstvennaja politiki otnositel'no ohrany zdorov'ja materi i rebenka na jetape reformirovanija otrasli [State policy on maternal and child health at the stage of the industry reform] / R.A. Moiseenko // Sovremennaja pediatrija. 2005; 2(7): 25-27. (in Russian).
Kozak L.M. Fizicheskoe razvitie i sostojanie psihofiziologicheskih funkcij u detej mladshego shkol'nogo vozrasta [Physical development and the state of psychophysiological functions at children of primary school age]/ L.M. Kozak, L.G. Korabejnikova, G.V. Korabejnikov // Fiziologija cheloveka. 2002; 28(2): 35-43. (in Russian).
Peresypkina T.V. Shkol'naja medicina – problemy i vozmozhnosti [School Medicine - Challenges and Opportunities]/ T.V. Peresypkina // Z turbotoju pro ditinu. 2012; 7(34): 4-7. (in Russian).
Potashnjuk I.V. Sostojanie zdorov'ja uchashhihsja gimnazii na zavershajushhem jetape obrazovanija i puti ego uluchshenija [State of health of pupils grammar schools in the final stages of education and ways to improve it]/ I.V. Potashnjuk, I.P. Kozjarin // Sovremennaja pediatrija. 2004; 3(4): 16-19. (in Russian).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 A. V. Tjazhkaja, L. N. Kazakova, M. M. Vasjukova, A. N. Antoshkina
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Критерії авторського права, форми участі та авторства
Кожен автор повинен був взяти участь в роботі, щоб взяти на себе відповідальність за відповідні частини змісту статті. Один або кілька авторів повинні нести відповідальність в цілому за поданий для публікації матеріал - від моменту подачі до публікації статті. Авторитарний кредит повинен грунтуватися на наступному:
- істотність частини вклада в концепцію і дизайн, отри-мання даних або в аналіз і інтерпретацію результатів дослідження;
- написання статті або критичний розгляд важливості її інтелектуального змісту;
- остаточне твердження версії статті для публікації.
Автори також повинні підтвердити, що рукопис є дійсним викладенням матеріалів роботи і що ні цей рукопис, ні інші, які мають по суті аналогічний контент під їх авторством, не були опубліковані та не розглядаються для публікації в інших виданнях.
Автори рукописів, що повідомляють вихідні дані або систематичні огляди, повинні надавати доступ до заяви даних щонайменше від одного автора, частіше основного. Якщо потрібно, автори повинні бути готові надати дані і повинні бути готові в повній мірі співпрацювати в отриманні та наданні даних, на підставі яких проводиться оцінка та рецензування рукописи редактором / членами редколегії журналу.
Роль відповідального учасника.
Основний автор (або призначений відповідальний автор) буде виступати від імені всіх співавторів статті в якості основного кореспондента при листуванні з редакцією під час процесу її подання та розгляду. Якщо рукопис буде прийнята, відповідальний автор перегляне відредагований машинописний текст і зауваження рецензентів, прийме остаточне рішення щодо корекції і можливості публікації представленої рукописи в засобах масової інформації, федеральних агентствах і базах даних. Він також буде ідентифікований як відповідальний автор в опублікованій статті. Відповідальний автор несе відповідальність за подтверждленіе остаточного варіанта рукопису. Відповідальний автор несе також відповідальність за те, щоб інформація про конфлікти інтересів, була точною, актуальною і відповідала даним, наданим кожним співавтором.Відповідальний автор повинен підписати форму авторства, що підтверджує, що всі особи, які внесли істотний внесок, ідентифіковані як автори і що отримано письмовий дозвіл від кожного учасника щодо публікації представленої рукописи.