ОСОБЛИВОСТІ ВИКЛАДАННЯ ПЕДІАТРІЇ ІНОЗЕМНИМ СТУДЕНТАМ ШОСТОГО КУРСУ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ
DOI:
https://doi.org/10.24061/2413-4260.XII.4.46.2022.1Ключові слова:
воєнний стан; дистанційне навчання; Google Meet, Google Classroom.Анотація
Резюме. На сьогоднішній день дистанційне навчання є надзвичайно актуальним в Україні. У час інтернет-
технологій багато аспектів нашого життя переноситься в мережу, прискорюючи тим самим темпи розвитку
інформаційного суспільства і долаючи географічні бар’єри. Незважаючи на воєнний стан, необхідно продовжу-
вати навчання на всій території країни. Міністерство освіти і науки України рекомендує керівникам закладів
вищої освіти провадити освітній процес максимально наближено до традиційного формату з урахуванням об-
межень воєнного часу та безумовного забезпечення захисту учасників освітнього процесу, вирішити відповід-
ний комплекс питань із залученням органів студентського самоврядування та профспілкових організацій.
Метою дослідження було проаналізувати ефективність дистанційного вивчення педіатрії в іноземних
студентів шостого курсу в умовах воєнного стану.
У Буковинському державному медичному університеті іноземні студенти шостого курсу вивчають на-
вчальну дисципліну «Педіатрія». Проводячи онлайн заняття зі студентами у програмі Google Meet існує
можливість пояснити новий навчальний матеріал та опитати студентів із попередніх тем, транслювати
навчальні фільми, демонструвати матеріали на робочому столі компꞌютера й надати доступ до свого екрану,
щоб показати презентації або іншу інформацію. Також можливим є ведення стріму з палати стаціонару,
де проходить лікування пацієнтів для відпрацювання суто практичних навичок, зокрема таких, як збирання
анамнезу захворювання та життя у дитини чи її батьків, проведення об’єктивного обстеження тощо.
Для аналізу якості вивчення тем викладачі кафедри задають студентам завдання по підготовці презента-
ції в програмі Power Point, яку потім демонструють під час заняття в Google Meet. Після цього проводиться
обговорення та дискусії, що сприяє кращому засвоєнню навчального матеріалу та впливає на кінцевий резуль-
тат оцінювання.
За допомогою сервісу Google Classroom викладачами кафедри педіатрії, неонатології та перинатальної
медицини було створено базу тестових завдань по тематиці занять дисципліни «Педіатрія» для контролю
засвоєння пройденого матеріалу, запроваджено онлайн здачу підсумкового тестового контролю з викорис-
танням тестів MCI та Крок-2 на сервері «Moodle».
Таким чином, сервіси Google Meet та Google Classroom володіють багатим арсеналом цифрових можливос-
тей, дають змогу проводити повноцінні опитування, демонструвати презентації та інший мультимедійний
контент, організовувати он-лайн тестування, відтворювати відео в режимі реального часу з палати хворого
тощо, тому являються гарною альтернативою оффлайн вивчення педіатрії для студентів шостого курсу в
умовах воєнного стану.
Посилання
.1 Ariaiev ML, Kaplina LIe, Sen'kivs'ka LI, Pavlova VV. Pershyi dosvid dystantsiinoho navchannia v medychnykh vuzakh Ukrainy v umovakh COVID-19-karantynu [The first experience of distance learning in medical universities of Ukraine under the conditions of COVID-19 quarantine]. Zdorov’ia dytyny. 2020;15(3):195-9. doi: 10.22141/2224-0551.15.3.2020.204555 (in Ukrainian).
.2 Yeroshenko HA, Lysachenko OD, Klymach TM, Shevchenko KV, Hryhorenko AS, Kinash OV. ta in. Dystantsiine navchannia v umovakh karantynu - ochyma studentiv-medykiv [Distance learning under quarantine conditions in the view of medical students]. Visnyk problem biolohii i medytsyny. 2021;1(159):163-8. doi: 10.29254/2077-4214-2021-1-159-163-168 (in Ukrainian).
.3 Kravchuk IV. Vprovadzhennia dystantsiinykh tekhnolohii navchannia v medytsynu ta systemu medychnoi osvity. Zb. nauk. prats' spivrobitnykiv NMAPO im. P. L. Shupyka. 2015;24(1):615-27.
.4 Deiaki pytannia orhanizatsii dystantsiinoho navchannia. Nakaz MON Ukrainy vid 08.09.2020r. № 1115 [Internet]. Kyiv: MON Ukrainy; 2020 [tsytovano 2022 Lys 28] Dostupno: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0941-20#Text (in Ukrainian).
.5 Pro zapobihannia poshyrenniu na terytorii Ukrainy hostroi respiratornoi khvoroby COVID-19, sprychynenoi koronavirusom SARS-CoV-2. Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 11.03.2020r. № 211 [Internet]. Kyiv: KM Ukrainy; 2020 [onovleno 2020 Lys 11; tsytovano 2022 Lys 28]. Dostupno: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/211-2020-%D0%BF#Text (in Ukrainian).
.6 Pro orhanizatsiini zakhody dlia zapobihannia poshyrenniu koronavirusu COVID 19. Nakaz MON Ukrainy vid 16.03.2020r. № 406 [Internet]. Kyiv: MON Ukrainy; 2020 [onovleno 2020 Kvi 08; tsytovano 2022 Lys 29]. Dostupno: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0406729-20#Text (in Ukrainian).
.7 Symonets' YeM, Rybal'chenko VF, Zhurba YuI. Dystantsiine navchannia na klinichnykh khirurhichnykh kafedrakh pid chas karantynu zi studentamy 5 ta 6 kursu. V: Materialy mizhnar. nauk.-prakt. konf. Suchasna osvita ta nauka: problemy, perspektyvy, innovatsii; 2021 Sich 27-29; Kyiv. Kyiv: NPU imeni M.P.Drahomanova; 2021, s.312-4. (in Ukrainian).
.8 Lymar L, Storozhuk K. Peculiarities of Distance Medical Learning during the Covid 2019 Lockdown: Practical Experience of Teaching Medical English. Wiad Lek. 2021;74(8):1964-9. doi: 10.36740/WLek202108132
.9 Pro vvedennia voiennoho stanu v Ukraini. Ukaz Prezydenta Ukrainy vid 24.02.2022r. №64/2022 [Internet]. Kyiv: Prezydent Ukrainy; 2022 [onovleno 2022 Lys 07; tsytovano 2022 Lys 29]. Dostupno: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/64/2022#Text (in Ukrainian).
.10 Pro osvitu. Zakon Ukrainy vid 05.09.2017r. №2145-VIII [Internet]. Kyiv: Verkhovna Rada Ukrainy; 2017 [onovleno 2022 Lyp 28; tsytovano 2022 Lys 29]. Dostupno: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text (in Ukrainian).
.11 NBE to conduct screening test for medical graduates of foreign universities. Indian Express [Internet]. 31 Mar 2002 [cited 2022 Nov 29]. Available from: https://archive.pib.gov.in/archive/releases98/lyr2002/rmar2002/06032002/r060320029.html
.12 MCI refuses to recognise foreign medical degrees. The Times of India [Internet]. 27 Jul 2007 [cited 2022 Nov 29]. Available from: https://timesofindia.indiatimes.com/india/mci-refuses-to-recognise-foreign-medical-degrees/articleshow/2237283.cms
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Критерії авторського права, форми участі та авторства
Кожен автор повинен був взяти участь в роботі, щоб взяти на себе відповідальність за відповідні частини змісту статті. Один або кілька авторів повинні нести відповідальність в цілому за поданий для публікації матеріал - від моменту подачі до публікації статті. Авторитарний кредит повинен грунтуватися на наступному:
- істотність частини вклада в концепцію і дизайн, отри-мання даних або в аналіз і інтерпретацію результатів дослідження;
- написання статті або критичний розгляд важливості її інтелектуального змісту;
- остаточне твердження версії статті для публікації.
Автори також повинні підтвердити, що рукопис є дійсним викладенням матеріалів роботи і що ні цей рукопис, ні інші, які мають по суті аналогічний контент під їх авторством, не були опубліковані та не розглядаються для публікації в інших виданнях.
Автори рукописів, що повідомляють вихідні дані або систематичні огляди, повинні надавати доступ до заяви даних щонайменше від одного автора, частіше основного. Якщо потрібно, автори повинні бути готові надати дані і повинні бути готові в повній мірі співпрацювати в отриманні та наданні даних, на підставі яких проводиться оцінка та рецензування рукописи редактором / членами редколегії журналу.
Роль відповідального учасника.
Основний автор (або призначений відповідальний автор) буде виступати від імені всіх співавторів статті в якості основного кореспондента при листуванні з редакцією під час процесу її подання та розгляду. Якщо рукопис буде прийнята, відповідальний автор перегляне відредагований машинописний текст і зауваження рецензентів, прийме остаточне рішення щодо корекції і можливості публікації представленої рукописи в засобах масової інформації, федеральних агентствах і базах даних. Він також буде ідентифікований як відповідальний автор в опублікованій статті. Відповідальний автор несе відповідальність за подтверждленіе остаточного варіанта рукопису. Відповідальний автор несе також відповідальність за те, щоб інформація про конфлікти інтересів, була точною, актуальною і відповідала даним, наданим кожним співавтором.Відповідальний автор повинен підписати форму авторства, що підтверджує, що всі особи, які внесли істотний внесок, ідентифіковані як автори і що отримано письмовий дозвіл від кожного учасника щодо публікації представленої рукописи.