КОМПЛЕКСНА МЕДИКО-СОЦІАЛЬНА РЕАБІЛІТАЦІЯ ЯК ОСНОВА РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ НЕЧУЮЧИХ (СЛАБОЧУЮЧИХ) ДІТЕЙ РАННЬОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

Автор(и)

  • A. Anistratenko Вищий державний навчальний заклад України "Буковинський державний медичний університет", Україна

DOI:

https://doi.org/10.24061/2413-4260.VI.4.22.2016.8

Ключові слова:

лінгводидактика, мовлення, українська мова, комплексна реабілітація, нейросенсорна глухота, глухонімота, ЗПМР, ранній дошкільний вік

Анотація

Стаття присвячена проблемам української лінгводидактики у комплексній реабілітації дітей з сенсорними патологіями. Автор бере до уваги специфіку мовленнєвої діяльності в колі щоденних дій мультидисциплінарної команди фахівців, спрямованих на корекцію психомовного, когнітивного, біхевірестичного, психофізичного розвитку дитини раннього дошкільного віку.

Посилання

.1 Savchuk OO. Reabilitatsiini posluhy Chernivets'koho oblasnoho navchal'no-reabilitatsiinoho tsentru [Rehabilitation services Chernivtsi Regional training and rehabilitation center] [Internet] Available from: http://kts-osvita.org.ua/ index.php?option=com_contО.ent&task=view&id=1179&Itemid=2 (in Ukrainian).

.2 Pentyliuk IM za red. Metodyka navchannia ukrains'koi movy v serednikh osvitnikh zakladakh [Methods of teaching Ukrainian language in secondary schools]. Kyiv:Lenvit; 2009.7p. (in Ukrainian).

.3 Yakovleva LM. Psykholohichnyi suprovid ditei-autystiv [Psychological support autistic children]. Kyiv: Redaktsii zahal'noped. Hazet; 2013.120s. (in Ukrainian).

.4 Lysty pro vykhovannia ditei z vadamy slukhu [Letters of educating children with hearing problems]. Poradnyk dlia bat'kiv naimolodshykh ditei. – Lyst III. John Tracy clinic & L'viv; 2007.28s. (in Ukrainian).

.5 Suvorov AV. Prichiny zaderzhki rechevogo razvitija pri rannej gluhote [The causes of delayed speech development in case of early deafness]. Materialy konferencii «Rech' v obshhenii: psihologicheskie, psiholingvisticheskie, defektologicheskie i psihoterapevticheskie aspekty». Moskva: Psihologicheskij institut Rossijskoj akademii obrazovanija; 2009, p. 70-72 (in Russian).

.6 Il'iana V. Vyvchennia stanu sformovanosti fonematychnykh protsesiv u ditei iz porushenniamy movlennievoho rozvytku v konteksti poperedzhennia dysleksii [The study of phonemic formation processes in children with impaired speech development in the context of prevention dysleksiy]. Osoblyva dytyna: navchannia i vykhovannia. 2014;4(72):31-39(in Ukrainian).

.7 Moroz BS, Ovsianyk VP, Borysenko OM ta in.; za red. Kolupaievoi AA, Moroza BS. Dity z porushenniam slukhu: krok za krokom vid diahnostyky do inkliuzii [Children with hearing impairment, step by step from diagnosis to inclusion]: posib. dlia fakhivtsiv ta bat'kiv. Kyiv: OT Rostunov, 2013.104s. (in Ukrainian).

.8 Lytovchenko SV za red. Osoblyvosti rozvytku, vykhovannia ta navchannia ditei z porushenniamy slukhu doshkil'noho viku [Features of development, education and training of children with hearing preschool children]: naukovo-metodychnyi po sibnyk. Kyiv: Pedahohichna dumka; 2011. 128s. (in Ukrainian).

.9 Anistratenko A. «Rannie vtruchannia» u systemi navchal'no-vykhovnykh ta medyko-reabilitatsiinykh zakhodiv u roboti z dit'my rann'oho doshkil'noho viku z orhanichnymy urazhenniamy nervovoi systemy ["Early intervention" in the system of educational, medical and rehabilitation work with children in early school age with organic lesions of the nervous system]. Materialy naukovo-praktychnoi konferentsii z mizhnarodnoiu uchastiu «Neonatolohiia, khirurhiia ta perynatal'na medytsyna: perspektyvy rozvytku ta innoivtsiini tekhnolohii medychnoi dopomohy novonarodzhenym» (Chernivtsi, 10-11 veresnia 2015 r.) [Internet] Available from: https://drive.google.com/a/bsmu.edu.ua/file/d/0B_9-xIeUR0KzZTktQUNub2ZMM28/view (in Ukrainian).

.10 Anistratenko AV. Istoriia formuvannia ta praktychna linhvodydaktychna robota u kompleksnii reabilitatsii nechuiuchykh (slabochuiuchykh) ditei rann'oho doshkil'noho viku v ChONRTs №1 [The history of formation and practical linguodidactic work in rehabilitation of deaf (deaf) children in early school age CHONRTS №1]. Current issues of Social studies and History of Medicine. 2016; spetsvypusk:81-85 (in Ukrainian).

.11 Sataeva AI. Kohlearnaja implantacija kak sredstvo pomoshhi gluhim detjam [Cochlear implantation as a means of helping deaf children]. Vospitanie i obuchenie detej s narushenijami razvitija. 2006;1:55-61 (in Russian).

.12 Fomichova LI. Proektuvannia navchannia yak zasib intelektual'noho rozvytku doshkil'nykiv z vadamy slukhu [Designing training as a means of intellectual development of preschool children with hearing problems]: operatsional'no-znakovyi pidkhid. Dysertatsiia na zdobuttia naukovoho stupenia doktora psykholohichnykh nauk. Rukopys. Kyiv;1997.1080 s. (in Ukrainian).

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-11-24

Як цитувати

Anistratenko, A. (2016). КОМПЛЕКСНА МЕДИКО-СОЦІАЛЬНА РЕАБІЛІТАЦІЯ ЯК ОСНОВА РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ НЕЧУЮЧИХ (СЛАБОЧУЮЧИХ) ДІТЕЙ РАННЬОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ. Неонатологія, хірургія та перинатальна медицина, 6(4(22), 55–60. https://doi.org/10.24061/2413-4260.VI.4.22.2016.8