КОМПЛЕКСНА МЕДИКО-СОЦІАЛЬНА РЕАБІЛІТАЦІЯ ЯК ОСНОВА РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ НЕЧУЮЧИХ (СЛАБОЧУЮЧИХ) ДІТЕЙ РАННЬОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
DOI:
https://doi.org/10.24061/2413-4260.VI.4.22.2016.8Ключові слова:
лінгводидактика, мовлення, українська мова, комплексна реабілітація, нейросенсорна глухота, глухонімота, ЗПМР, ранній дошкільний вікАнотація
Стаття присвячена проблемам української лінгводидактики у комплексній реабілітації дітей з сенсорними патологіями. Автор бере до уваги специфіку мовленнєвої діяльності в колі щоденних дій мультидисциплінарної команди фахівців, спрямованих на корекцію психомовного, когнітивного, біхевірестичного, психофізичного розвитку дитини раннього дошкільного віку.Посилання
.1 Savchuk OO. Reabilitatsiini posluhy Chernivets'koho oblasnoho navchal'no-reabilitatsiinoho tsentru [Rehabilitation services Chernivtsi Regional training and rehabilitation center] [Internet] Available from: http://kts-osvita.org.ua/ index.php?option=com_contО.ent&task=view&id=1179&Itemid=2 (in Ukrainian).
.2 Pentyliuk IM za red. Metodyka navchannia ukrains'koi movy v serednikh osvitnikh zakladakh [Methods of teaching Ukrainian language in secondary schools]. Kyiv:Lenvit; 2009.7p. (in Ukrainian).
.3 Yakovleva LM. Psykholohichnyi suprovid ditei-autystiv [Psychological support autistic children]. Kyiv: Redaktsii zahal'noped. Hazet; 2013.120s. (in Ukrainian).
.4 Lysty pro vykhovannia ditei z vadamy slukhu [Letters of educating children with hearing problems]. Poradnyk dlia bat'kiv naimolodshykh ditei. – Lyst III. John Tracy clinic & L'viv; 2007.28s. (in Ukrainian).
.5 Suvorov AV. Prichiny zaderzhki rechevogo razvitija pri rannej gluhote [The causes of delayed speech development in case of early deafness]. Materialy konferencii «Rech' v obshhenii: psihologicheskie, psiholingvisticheskie, defektologicheskie i psihoterapevticheskie aspekty». Moskva: Psihologicheskij institut Rossijskoj akademii obrazovanija; 2009, p. 70-72 (in Russian).
.6 Il'iana V. Vyvchennia stanu sformovanosti fonematychnykh protsesiv u ditei iz porushenniamy movlennievoho rozvytku v konteksti poperedzhennia dysleksii [The study of phonemic formation processes in children with impaired speech development in the context of prevention dysleksiy]. Osoblyva dytyna: navchannia i vykhovannia. 2014;4(72):31-39(in Ukrainian).
.7 Moroz BS, Ovsianyk VP, Borysenko OM ta in.; za red. Kolupaievoi AA, Moroza BS. Dity z porushenniam slukhu: krok za krokom vid diahnostyky do inkliuzii [Children with hearing impairment, step by step from diagnosis to inclusion]: posib. dlia fakhivtsiv ta bat'kiv. Kyiv: OT Rostunov, 2013.104s. (in Ukrainian).
.8 Lytovchenko SV za red. Osoblyvosti rozvytku, vykhovannia ta navchannia ditei z porushenniamy slukhu doshkil'noho viku [Features of development, education and training of children with hearing preschool children]: naukovo-metodychnyi po sibnyk. Kyiv: Pedahohichna dumka; 2011. 128s. (in Ukrainian).
.9 Anistratenko A. «Rannie vtruchannia» u systemi navchal'no-vykhovnykh ta medyko-reabilitatsiinykh zakhodiv u roboti z dit'my rann'oho doshkil'noho viku z orhanichnymy urazhenniamy nervovoi systemy ["Early intervention" in the system of educational, medical and rehabilitation work with children in early school age with organic lesions of the nervous system]. Materialy naukovo-praktychnoi konferentsii z mizhnarodnoiu uchastiu «Neonatolohiia, khirurhiia ta perynatal'na medytsyna: perspektyvy rozvytku ta innoivtsiini tekhnolohii medychnoi dopomohy novonarodzhenym» (Chernivtsi, 10-11 veresnia 2015 r.) [Internet] Available from: https://drive.google.com/a/bsmu.edu.ua/file/d/0B_9-xIeUR0KzZTktQUNub2ZMM28/view (in Ukrainian).
.10 Anistratenko AV. Istoriia formuvannia ta praktychna linhvodydaktychna robota u kompleksnii reabilitatsii nechuiuchykh (slabochuiuchykh) ditei rann'oho doshkil'noho viku v ChONRTs №1 [The history of formation and practical linguodidactic work in rehabilitation of deaf (deaf) children in early school age CHONRTS №1]. Current issues of Social studies and History of Medicine. 2016; spetsvypusk:81-85 (in Ukrainian).
.11 Sataeva AI. Kohlearnaja implantacija kak sredstvo pomoshhi gluhim detjam [Cochlear implantation as a means of helping deaf children]. Vospitanie i obuchenie detej s narushenijami razvitija. 2006;1:55-61 (in Russian).
.12 Fomichova LI. Proektuvannia navchannia yak zasib intelektual'noho rozvytku doshkil'nykiv z vadamy slukhu [Designing training as a means of intellectual development of preschool children with hearing problems]: operatsional'no-znakovyi pidkhid. Dysertatsiia na zdobuttia naukovoho stupenia doktora psykholohichnykh nauk. Rukopys. Kyiv;1997.1080 s. (in Ukrainian).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 A. Anistratenko
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Критерії авторського права, форми участі та авторства
Кожен автор повинен був взяти участь в роботі, щоб взяти на себе відповідальність за відповідні частини змісту статті. Один або кілька авторів повинні нести відповідальність в цілому за поданий для публікації матеріал - від моменту подачі до публікації статті. Авторитарний кредит повинен грунтуватися на наступному:
- істотність частини вклада в концепцію і дизайн, отри-мання даних або в аналіз і інтерпретацію результатів дослідження;
- написання статті або критичний розгляд важливості її інтелектуального змісту;
- остаточне твердження версії статті для публікації.
Автори також повинні підтвердити, що рукопис є дійсним викладенням матеріалів роботи і що ні цей рукопис, ні інші, які мають по суті аналогічний контент під їх авторством, не були опубліковані та не розглядаються для публікації в інших виданнях.
Автори рукописів, що повідомляють вихідні дані або систематичні огляди, повинні надавати доступ до заяви даних щонайменше від одного автора, частіше основного. Якщо потрібно, автори повинні бути готові надати дані і повинні бути готові в повній мірі співпрацювати в отриманні та наданні даних, на підставі яких проводиться оцінка та рецензування рукописи редактором / членами редколегії журналу.
Роль відповідального учасника.
Основний автор (або призначений відповідальний автор) буде виступати від імені всіх співавторів статті в якості основного кореспондента при листуванні з редакцією під час процесу її подання та розгляду. Якщо рукопис буде прийнята, відповідальний автор перегляне відредагований машинописний текст і зауваження рецензентів, прийме остаточне рішення щодо корекції і можливості публікації представленої рукописи в засобах масової інформації, федеральних агентствах і базах даних. Він також буде ідентифікований як відповідальний автор в опублікованій статті. Відповідальний автор несе відповідальність за подтверждленіе остаточного варіанта рукопису. Відповідальний автор несе також відповідальність за те, щоб інформація про конфлікти інтересів, була точною, актуальною і відповідала даним, наданим кожним співавтором.Відповідальний автор повинен підписати форму авторства, що підтверджує, що всі особи, які внесли істотний внесок, ідентифіковані як автори і що отримано письмовий дозвіл від кожного учасника щодо публікації представленої рукописи.