РЕТРОСПЕКТИВНІ ДОСЛІДЖЕННЯ ПОКАЗНИКІВ ФІЗИЧНОГО РОЗВИТКУ ШКОЛЯРІВ
DOI:
https://doi.org/10.24061/2413-4260.V.2.16.2015.9Ключові слова:
Фізичний розвиток, ретроспективне дослідження, школярі.Анотація
Вивчались зміни, що відбулися за останні 40 років в фізичному розвитку школярів Київського регіону шляхом проведення обстеження 1620 школярів у порівнянні з дослідженнями, проведеними у 60-х роках ХХ століття професором Неділько В.П. Виявлено, що показники росту сучасних дітей молодшого шкільного віку дещо нижчі своїх однолітків минулого століття, але починаючи з 9-річного віку і до 17 років зріст сучасних хлопчиків та дівчаток суттєво більший, ніж у групі порівняння. Особливо значні стрибки відмічаються у пубертатному періоді. Що до зміни росту та його приросту можна відмітити тенденції до їх зменшення у 7 - 8 – річному віці та суттєве збільшення в пубертатному віці. Показники ваги школярів на сучасному етапі свідчать про зниження ваги у молодшому шкільному віці, у подальшому відмічається позитивна тенденція щодо набору ваги серед хлопчиків до 17-річного віку та негативна тенденція у дівчат в сторону зменшення її. Показники обводу грудної клітки свідчать, що у 7-9 річному віці відмічається їх зниження, в 17 – річному віці спостерігається зростання даного показника. Аналіз показників динамометрії свідчить про значне зниження м’язової сили кистей рук у всіх вікових групах сучасних дітей.
Посилання
Hozak S.V. Osoblyvosti fizychnoho rozvytku shkolyariv, shcho navchayut'sya v zahal'noosvitnikh navchal'nykh zakladakh z riznym typom fizychnoho vykhovannya [Features of physical development of pupils enrolled in schools with different types of physical education]. Hihiyena naselenykh mists' 2011; 57:319-326. (in Ukrainian).
Baranov A. A. Fyzyolohyya rosta y razvytyya detey y podrostkov: (teoretycheskye y klynycheskye voprosы) [Physiology of growth and development of children and adolescents: (theoretical and clinical issues)]. T.1: Rukovodstvo. Red. A. A. Baranov, L. A. Shcheplyahyna. - [ 2-e yzd.]. M.: HЭOTAR, MEDYA 2008: 432. (in Russian).
Bardov V.H. Hihiyena ta ekolohiya [Hygiene and ecology]. Pidruchnyk. Red. V.H. Bardova. Vinnytsya. Nova Knyha, 2006: 406. (in Ukrainian).
Makovkina Yu.A. Informatyvnist' isnuyuchykh metodiv otsinky fizychnoho rozvytku ta yoho harmonichnosti u ditey [Informational existing methods for assessing physical development and harmony of his children]: PAH; 2004:30-35. (in Ukrainian).
Kalynychenko I.O. Osoblyvosti fizychnoho rozvytku ditey, yaki navchayut'sya v zahal'noosvitnikh navchal'nykh zakladakh z riznym rivnem orhanizovanoyi rukhovoyi aktyvnosti [Features of physical development of children studying in schools with different levels of organized motor activity]: Hihiyena naselenykh mists' 2012; 60: 284-287. (in Ukrainian).
Nedelko V.P. Zdorov'e shkol'nykov y osnovnыe puty eho dal'neysheho ukreplenyya [Health and school principal ways of further strengthening]: dyssertatsyya na soyskanye uchenoy stepeny doktora medytsynskykh nauk. K, 1974: 445. (in Russian).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 T. N. Kaminska
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Критерії авторського права, форми участі та авторства
Кожен автор повинен був взяти участь в роботі, щоб взяти на себе відповідальність за відповідні частини змісту статті. Один або кілька авторів повинні нести відповідальність в цілому за поданий для публікації матеріал - від моменту подачі до публікації статті. Авторитарний кредит повинен грунтуватися на наступному:
- істотність частини вклада в концепцію і дизайн, отри-мання даних або в аналіз і інтерпретацію результатів дослідження;
- написання статті або критичний розгляд важливості її інтелектуального змісту;
- остаточне твердження версії статті для публікації.
Автори також повинні підтвердити, що рукопис є дійсним викладенням матеріалів роботи і що ні цей рукопис, ні інші, які мають по суті аналогічний контент під їх авторством, не були опубліковані та не розглядаються для публікації в інших виданнях.
Автори рукописів, що повідомляють вихідні дані або систематичні огляди, повинні надавати доступ до заяви даних щонайменше від одного автора, частіше основного. Якщо потрібно, автори повинні бути готові надати дані і повинні бути готові в повній мірі співпрацювати в отриманні та наданні даних, на підставі яких проводиться оцінка та рецензування рукописи редактором / членами редколегії журналу.
Роль відповідального учасника.
Основний автор (або призначений відповідальний автор) буде виступати від імені всіх співавторів статті в якості основного кореспондента при листуванні з редакцією під час процесу її подання та розгляду. Якщо рукопис буде прийнята, відповідальний автор перегляне відредагований машинописний текст і зауваження рецензентів, прийме остаточне рішення щодо корекції і можливості публікації представленої рукописи в засобах масової інформації, федеральних агентствах і базах даних. Він також буде ідентифікований як відповідальний автор в опублікованій статті. Відповідальний автор несе відповідальність за подтверждленіе остаточного варіанта рукопису. Відповідальний автор несе також відповідальність за те, щоб інформація про конфлікти інтересів, була точною, актуальною і відповідала даним, наданим кожним співавтором.Відповідальний автор повинен підписати форму авторства, що підтверджує, що всі особи, які внесли істотний внесок, ідентифіковані як автори і що отримано письмовий дозвіл від кожного учасника щодо публікації представленої рукописи.