ІНОВАЦІЙНІ МЕТОДИ У ВИКЛАДАННІ ПЕДІАТРІЇ ЗДОБУВАЧАМ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ НА V ТА VI КУРСАХ: ДІАЛОГОВЕ НАВЧАННЯ

Автор(и)

  • Л. Вакуленко Дніпровський державний медичний університет , Україна
  • Л. Бадогіна Дніпровський державний медичний університет , Україна
  • О. Оболонська Дніпровський державний медичний університет , Україна
  • А. Різник Дніпровський державний медичний університет , Україна
  • С. Самсоненко Дніпровський державний медичний університет , Україна

DOI:

https://doi.org/10.24061/2413-4260.XIV.2.52.2024.4

Ключові слова:

інноваційні методи освіти, вища медична освіта, діалогове навчання.

Анотація

В статті обґрунтовується необхідність пошуку та впровадження новітніх технологій навчання для здобувачів вищої медичної освіти у розрізі сучасних обставин в Україні, що призвели до ситуації, коли значна частина занять проводиться дистанційно. Це зменшує можливість набуття здобувачами освіти компетентностей, визначених програмою дисципліни. За даними літератури проаналізовані принципи проведення занять за діалоговою технологією. Визначені позитивні впливи діалогового навчання на розвиток комунікативних компетенцій. Визначений позитивний вплив навчання діалогу на розвиток комунікативних компетенцій, уміння висловлювати свої думки та ідеї, слухати інших. Змістовний діалог сприяє глибокому розумінню навчального матеріалу, і може бути покладений в основу розв’язання проблемних ситуацій, роботи в групах, використання кейс-методу,
в проектній технології. Крім того, діалогічний підхід до навчання – можливість для підтримки розвитку критичного мислення. Вказується також на певні проблеми у впровадженні діалогової технології у вищій медичній освіті: наявність в медицині протоколів діагностики та лікування дещо обмежує проведення дискусій у навчальному процесі. Демонструється впровадження принципів діалогового навчання при проведенні занять з педіатрії на останніх курсах навчання здобувачів вищої медичної освіти та в науково- дослідницькій роботі студентів. Висновки. Пошук альтернативних методів навчання в закладах вищої медичної освіти – актуальна проблема сьогодення. Діалоговий метод навчання, як прогресивний має бути залучений при проведенні занять, як такий, що сприяє самокритиці, розвитку комунікативних компетенцій студента, формує позитивну настанову на пізнавальну діяльність. Проведення ефективного діалогу між студентами та між студентами та викладачем можливе при
будь-якому варіанті навчального процесу: в аудиторії, дистанційно та в змішаному форматі. Успішне впровадження діалогового методу навчання при проведенні клінічних занять потребує їх ретельного методичного опрацювання. Наукова діяльність студентів може розглядатись як один з варіантів діалогового навчання.

Посилання

Mc Manus IC. How will medical education change? Lancet. 1991;337(8756):1519-21. doi: 10.1016/0140-6736(91)93205-N

Chang BJ. Problem-based learning in medical school: A student's perspective. Ann Med Surg. 2016;12:88-9. doi: 10.1016/j.amsu.2016.11.011

Adiyono S, Novianto S. Game Method Based on Genre Game as Higher Educational Learning: Systematic Literature Review with VOSviewer. Suan Sunandha Science and Technology Journal. 2023;10(1):23-33. doi: 10.53848/ssstj.v10i1.411

Burgess A, Bleasel J, Haq I, Roberts C, Garsia R, Robertson T, et al. Team-based learning (TBL) in the medical curriculum: better than PBL? BMC Med Educ. 2017;17(1):243. doi: 10.1186/s12909-017-1068-z

Korniichuk OY, Bambyzov LM, Kosenko V M, Spaska AM, Tsekhmister YV. Application of the Case Study Method in Medical Education. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research[Internet]. 2021[cited 2024 Feb 22];20(7):175-91. Available from: http://dspace.zsmu.edu.ua/bitstream/123456789/14591/1/3927-15388-1-PB.pdf

Liao SC, Lee MR, Chen YL, Chen HS. Application of project-based service-learning courses in medical education: trials of curriculum designs during the pandemic. BMC Med Educ. 2023;23(1):696. doi: 10.1186/s12909-023-04671-w

Alexander RJ. Towards Dialogic Teaching. Rethinking Classroom Talk. 4 st ed. York: Dialogos; 2008. 60p.

Alexander RJ, editor. The CPRT/IEE Dialogic Teaching Project, Trial stage 2015-16: Handbook for schools. York: University of York [Internet]. 2015[cited 2024 Mar 5]. Available from: https://robinalexander.org.uk/wp-content/uploads/2019/12/AERA-Alexander_P3-final-proof.pdf

Alexander RJ, Hardman F, Hardman J, Rajab T, Longmore M. Changing Talk, Changing Thinking: interim report from the in-house evaluation of the CPRT/UoY Dialogic Teaching Project. [Internet]. 2017[cited 2024 Mar 2]. Available from: https://www.researchgate.net/publication/335969903_Changing_Talk_Changing_Thinking_Interim_report_from_the_in-house_evaluation_of_the_CPRTUoY_Dialogic_Teaching_project

Alexander RJ. Developing dialogue: genesis, process, trial. Research Papers in Education 2018;33(5):561-98. doi: 10.1080/02671522.2018.1481140

Main P. Dialogic Teaching: A classroom guide for better thinking and talking [Internet]. 2021[cited 2024 Mar 2]. Available from: https://www.structural-learning.com/post/how-to-use-dialogic-pedagogy-the-key-to-powerful-teaching

Ionescu А. Creating meaning in interdisciplinary dialogues within Global Health: reflections from postgraduate teaching. Postgraduate Pedagogies. 2023;3(1):242-60.

Heron M, Wason H. Developing dialogic stance through professional development workshops. Innovations in Education and Teaching International[Internet]. 2023[cited 2024 Mar 2]. Available from: https://www.tandfonline.com/doi/epdf/10.1080/14703297.2023.2271892?needAccess=true

Kovalchuk Z. Osobistisna refleksija v umovah postiinih zmin [Personal reflection in constant conditions social change]. Social and legal studies. 2021;4(14):177-83. doi: 10.32518/2617-4162-2021-4-177-183 (in Ukraine)

Tamarkina OL. Dialogovi tehnologii navchanna [Dialogue learning technologies][Internet]. 2016[cited 2024 Fab 2]. Available from: http://eprints.zu.edu.ua/23142/1/9.pdf (in Ukraine)

Bibler V. Kultura. Dialog culture [Culture. Dialogue of cultures]. Kyiv: Duh i Litera; 2018. 368р. (in Ukraine)

Stativka V. Dialogove navchanna yak innovacina pedagogichna technologia [Dialogic teaching as an innovative pedagogical technology]. Zbirnyk naukovykh prats'. Actual problems of psychology in educational institutions. 2018;8:166-73. doi: 10.31812/psychology.v0i0.7233 (in Ukraine)

Chung E, Fisher L. A dialogic approach to promoting professional development: Understanding change in Hong Kong language teachers’ beliefs and practices regarding vocabulary teaching and learning. System [Internet]. 2022[cited 2024 Jan 6];110:102901. Available from: www.elsevier.com/locate/system doi: 10.1016/j.system.2022.102901

Moate J, Vass E. Exploring dialogical spaces of discovery. Dialogic Pedagogy: A Journal for Studies of Dialogic Education. 2023;11(1):39-59. doi: 10.5195/dpj.2023.504

Solodchuk A. Dialohichne navchanniaiak yak zasib formuvannia komunikatyvnykh zdibnostei zdobuvachiv osvity u profilniishkoli [Dialogical learningas a means of developing students' communicative skills in a specialized school]. International Science Journal of Education and Linguistics. 2023;2(4):19-31. doi: 10.46299/j.isjel.20230204.03 (in Ukraine)

Mishra PP, Mishra A, Prasad H, Kumar I, Bhushan S. A study of medical education technology (MET) guidelines implementation in poorly performing first year medical students. Biomedicine. 2021;41(2):502-4. doi: 10.51248/.v41i2.1067

Ghiam BK, Loftus S, Kamel-ElSayed S. Dialogical narrative approach to enhance critical thinking and student engagement during lecturebased classes. Focus on Health Professional Education. A Multi-Professional Journal. 2019;20(3):30-43. doi: 10.11157/fohpe.v20i3.344

Grecu NC. Engaging pre-med students in field-related dialogue: best practices for a dialogic approach to a health-specific oral communication course. Journal of Communication Pedagogy. 2022;6:255-62. doi: 10.31446/JCP.2022.1.19

Kuper A, Boyd VA, Veinot P, Abdelhalim T, Bell MJ, Feilchenfeld Z, et al. Dialogic Approach to Teaching Person-Centered Care in Graduate Medical Education. J Grad Med Educ. 2019;11(4):460-7. doi: 10.4300/JGME-D-19-00085.1

Haidabrus B. Information technology and management in higher education and science. FED. 2022;2(4):29-41. doi: 10.57125/FED.2022.25.12.03

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-07-04

Як цитувати

Вакуленко, Л., Бадогіна, Л., Оболонська, О., Різник, А., & Самсоненко, С. (2024). ІНОВАЦІЙНІ МЕТОДИ У ВИКЛАДАННІ ПЕДІАТРІЇ ЗДОБУВАЧАМ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ НА V ТА VI КУРСАХ: ДІАЛОГОВЕ НАВЧАННЯ. Неонатологія, хірургія та перинатальна медицина, 14(2(52), 23–27. https://doi.org/10.24061/2413-4260.XIV.2.52.2024.4