ПРАКТИЧНА ОРІЄНТОВАНІСТЬ НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ З ПОЗИЦІЇ ІНТЕГРАЦІЇ В ЄДИНИЙ ОСВІТНІЙ ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ПРОСТІР

Автор(и)

  • Н. Ковтюк Буковинський державний медичний університет , Україна
  • О. Годованець Буковинський державний медичний університет , Україна

DOI:

https://doi.org/10.24061/2413-4260.XII.1.43.2022.2

Ключові слова:

медична освіта; дистанційне навчання; медичні заклади освіти.

Анотація

На сьогоднішній день відбувається активна інтеграція нашої країни в єдиний освітній Євро- пейський простір, яка полягає у реформуванні та модернізації вищої освіти через сучасні технології реорга- нізації навчального процесу, результатом яких є підвищення якості навчання. Інтеграційні процеси мають неоднозначний характер, мають безліч різноманітних проблем, найважливіша серед яких – проблема уніфі- кації національних культур і національних систем освіти, втрата національної ідентичності за втратою освітнього, культурного, національно-етнічного різноманіття світу. Підготовка майбутніх лікарів на рівні міжнародних стандартів є одним із найважливіших стратегічних завдань вищої освіти України.
Методологія навчання передбачає проектовану викладачем модель навчально-професійної діяльності, яка реалізується як сукупність конкретних прийомів, дій та операцій. Метод навчання з позицій викладання педіатричних дисциплін – це спосіб спільної діяльності лікаря-педагога та студента, спрямований на реалі- зацію цілей та цінностей, що визначають становлення особистості майбутнього лікаря та оволодіння ним основ професійної діяльності. Відповідно виникає потреба в сприянні покращенню якості практичних знань та навичок майбутніх спеціалістів. Якими б не були корисними дистанційні технології, основними на клі- нічній кафедрі були і залишаються методи класичної вітчизняної медичної школи. Саме навчання біля ліжка хворого дозволяє студенту краще відчути атмосферу майбутньої професії. Аналіз та оцінка досягнутого здійснюються за допомогою засобів педагогічного контролю та самоконтролю, що дозволяють досить точно виявляти рівень та якість засвоєних студентами знань, умінь та навичок, ступінь сформованості навчальних дій, а також «внутрішніх» прирощень, пов'язаних з індивідуальними особливостями розуміння студентом змісту навчання та під його впливом осмислення себе самого, своїх змін. Надзвичайно важливо, щоб студенти розуміли функції педагогічного контролю, щоб вони могли співпрацювати з викладачами та сприяти вдоско- наленню освітнього процесу. Якість підготовки студента-медика – основний показник ефективності роботи кафедри, факультету та вишу загалом. Це безпосередньо впливає на рейтинг того чи іншого медичного вузу, а також системи медичної освіти в Україні.

Посилання

Ващук ФГ. Інтеграція в європейський освітній простір: здобутки, проблеми, перспективи. Ужгород: ЗакДУ;

560 с.

Горшунова НК. Инновационные технологии в подготовке врача в системе непрерывного профессионального образования. Фундаментальные исследования. 2009;2:86-8.

Демешкант НА. Європейський вектор модернізації процесу підготовки сучасного фахівця. Народна освіта [Інтернет]. 2020[цитовано 2022 Лют 17]. Доступно: https://www.narodnaosvita.kiev.ua/?page_id=2696

Кручек ОА. Інтеграція національної освіти у європейський освітні простір: проблеми та перспективи роз- витку. Sciences of Europe [Інтернет]. 2021[цитовано 2022 Січ 9];70:13-9. Доступно: https://cyberleninka.ru/article/n/ integratsiya-natsionalnoyi-osviti-u-evropeyskiy-osvitniy-prostir-problemi-ta-perspektivi-rozvitku/viewer

Мальцева АН. Современные методы в учебном процессе медицинского вуза. Современные проблемы науки и образования. 2019;4:13-8.

Яворская СД, Николаева МГ, Болгова ТА, Горбачева ТИ. Инновационные методы обучения студентов меди- цинского вуза. Современные проблемы науки и образования. 2016;4:172.

Князева ЛИ, Князева ЛА, Горяйнов ИИ, Степченко МА, Мещерина НС, Борисова НА. Педагогичес- кие технологии в учебном процессе кафедры медицинского вуза. Высшее образование в России [Интернет]. 2017;3(210):146-50. Доступно: https://cyberleninka.ru/article/n/pedagogicheskie-tehnologii-v-uchebnom-protsesse- kafedry-meditsinskogo-vuza

Хамитов РФ, Пальмова ЛЮ, Булатов СА. "Стандартизированный пациент" в подготовке будущих врачей. Кишинев: Palmarium academic publishing; 2012. 68 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-05-08

Як цитувати

Ковтюк, Н., & Годованець, О. (2022). ПРАКТИЧНА ОРІЄНТОВАНІСТЬ НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ З ПОЗИЦІЇ ІНТЕГРАЦІЇ В ЄДИНИЙ ОСВІТНІЙ ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ПРОСТІР. Неонатологія, хірургія та перинатальна медицина, 12(1(43), 9–13. https://doi.org/10.24061/2413-4260.XII.1.43.2022.2