РОЗВИТОК ЗДОРОВИХ ДІТЕЙ РАННЬОГО ТА ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ м. ХАРКОВА. РЕЗУЛЬТАТИ ДРУГОГО ЕТАПУ ДОСЛІДЖЕННЯ

Автор(и)

  • O. Riga Харківський національний медичний університет, Україна
  • M. Gonchar Харківський національний медичний університет, Україна
  • I. Pilgui Харківський національний медичний університет, Україна

DOI:

https://doi.org/10.24061/2413-4260.VIII.3.29.2018.3

Ключові слова:

діти раннього та дошкільного віку, розвиток

Анотація

У статті відображені аспекти дослідження сфер розвитку дітей раннього та дошкільного віку м. Харкова. Проводилося визначення моторного та адаптивного розвитку дітей раннього та дошкільного віку, які відвідували спортивну секцію за спеціальною методикою шляхом опитування 66 батьків та 60 батьків дітей, які відвідували лише дитячі садочки. Середній час відвідувань спортивної секції в когорті був 110 годин, тому набуті навички визначали залежно від тривалості відвідувань за останні 1-1,5 роки - як менше 110 годин та понад 110 годин. Анкету було розроблено на основі рекомендацій Американської академії педіатрії «Council on Children with Disabilities». Встановлено, що діти, які відвідували спортивну секцію понад 110 годин, мали випередження з декількох позицій моторного розвитку та з усіх позицій адаптивного розвитку, тобто навичок самообслуговування. З урахуванням попереднього І етапу дослідження автори припускають, що активне залучення дитини до спортивної секції за спеціальною методикою призводить не лише до покращень моторних навичок, а й сприяє розумовому розвитку та розвитку навичок самообслуговування.

Посилання

Child development 3-4 years WA. Режим доступу: http://ww2.health.wa.gov.au/~/media/Files/Corporate/general%20documents/CACH/CAH-003424_Child_development_3-4_years_FNL.ashx

Child development 3-4 years WA. Режим доступу: http://ww2.health.wa.gov.au/~/media/Files/Corporate/general%20documents/CACH/CAH-003425_Child_development_4-5_years_FNL.ashx

Stages of Growth Child Development - Early Childhood (Birth to Eight Years), Middle Childhood (Eight to Twelve Years) Режим доступу: http://education.stateuniversity.com/pages/1826/Child-Development-Stages-Growth.html#ixzz4oIdc7wxl

Centers for Disease Control and Prevention. Developmental Disabilities. Available at: https://www.cdc.gov/ncbddd/developmental disabilities/ (Accessed on September 16, 2017).

Council on Children With Disabilities, Section on Developmental Behavioral Pediatrics, Bright Futures Steering Committee, Medical Home Initiatives for Children With Special Needs Project Advisory Committee. Identifying infants and young children with developmental disorders in the medical home: an algorithm for developmental surveillance and screening. Pediatrics 2006; 118:405.

Атраментова Л.О. Статистичні методи в біології / Л.О. Атраментова, О.М. Утевська. – Горлівка: ПП «Видавництво Ліхтар», 2008. – 248 С.

Zablotsky B, Black LI, Blumberg SJ. Estimated Prevalence of Children With Diagnosed Developmental Disabilities in the United States, 2014-2016. NCHS Data Brief 2017:1.

Glascoe FP. Are overreferrals on developmental screening tests really a problem? Arch Pediatr Adolesc Med 2001; 155:54.

Peacock-Chambers E, Ivy K, Bair-Merritt M. Primary Care Interventions for Early Childhood Development: A Systematic Review. Pediatrics 2017; 140.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-10-03

Як цитувати

Riga, O., Gonchar, M., & Pilgui, I. (2018). РОЗВИТОК ЗДОРОВИХ ДІТЕЙ РАННЬОГО ТА ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ м. ХАРКОВА. РЕЗУЛЬТАТИ ДРУГОГО ЕТАПУ ДОСЛІДЖЕННЯ. Неонатологія, хірургія та перинатальна медицина, 8(3(29), 12–15. https://doi.org/10.24061/2413-4260.VIII.3.29.2018.3