Співпраця «дитина–стоматолог–батьки» – запорука успішного лікування.
DOI:
https://doi.org/10.24061/2413-4260.V.4.18.2015.3Ключові слова:
діти, стоматологічний статус, психологічний підхід, батькиАнотація
Забезпечення здоров’я юного покоління як суттєва складова економічного та соціального добробуту нації є однією з основних задач охорони здоров’я. Важливим компонентом вирішення цієї проблеми є надання високоефективної стоматологічної допомоги дитячому населенню (Ахметова Г. М., 2001). Завдання дитячого лікаря-стоматолога полягає в покращенні стоматологічного статусу маленького пацієнта, а також формуванні у нього позитивного ставлення до стоматології в майбутньому (Gerald Z.; Wright, 1991). Саме від результатів співпраці у дитячому віці з лікарем залежить не тільки стоматологічний статус дитини, а й формування мислення щодо здорового способу життя та збереження психологічної сфери на період усього віку.
Дитячому лікарю-стоматологу необхідно знати психофізіологічні особливості дітей різного віку, вміти визначати рівень тривожності, формувати індивідуальний психологічний підхід до кожної дитини.
Індивідуальні особливості психології дитини мають велике значення у прогнозуванні її поведінки на стоматологічному прийомі, адже запорукою продуктивної співпраці є здатність стоматолога керувати поведінкою дитини під час лікування та врегульовувати конфлікти з батьками.
Результатом відсутності психологічного контакту лікаря-стоматолога і маленького пацієнта є необґрунтоване розширення показань до застосування загального знеболювання при проведенні санації порожнини рота у дітей різного віку.
Посилання
.1 Antropov YuF, Shevchenko YuS. Psykhosomatychni rozlady i patolohichni zvychni dii u ditei ta pidlitkiv [Psychosomatic disorders and pathological habitual actions in children and teenagers]. Moscow: Vydavnytstvo NHMA; 2000.320s. (in Ukrainian).
.2 Akhmetova HN. Ukspertna otsinka ta modeliuvannia diial'nosti dytiachoho likaria-stomatoloha [Expert evaluation and modeling of children's dentist] [dissertation]. Kazan'; 1999. 208p. (in Ukrainian).
.3 Vynohradova TF. Stomatolohiia dytiachoho viku [The Pediatric Dentist]. Moskva: Medytsyna; 1987.400p. (in Ukrainian).
.4 Dahhel MS, Kerzon MEDzh, Feil SA ta in. Atlas po restavratsii molochnykh zubiv [The Atlas of the restoration of primary teeth]. Moskwa: Lori; 2001.1-2 (in Ukrainian).
.5 Zakharov AI. Yak dopomohty nashym ditiam pozbutysia strakhu[The helping our children to get rid of fear].. SPb.: Hippokrat;1995.128s. (in Ukrainian).
.6 Kysel'ova OH, Kuz'mina DA, Vasianina AA. Profilaktyka strakhu likuvannia zubiv u ditei [Prevention of fear of dental treatment in children]. Chastyna I. Stomatolohiia dytiachoho viku i profilaktyka. 2006;(1-2):54-61(in Ukrainian).
.7 Maksymenko SD. Zahal'na psykholohiiaх [The General Psychology] Kyiv:Psykholohiia; 2004. 272p (in Ukrainian).
.8 Malyj AJu. Konfliktnye situacii v stomatologii i faktory zashhity vrachej ot neobosnovannyh pretenzij [Conflict situations in dentistry and factors protecting doctors from unreasonable claims]. Medicinskoe pravo. 2003;3:31-34 (in Russian).
.9 Tuchik ES i dr. O znachenii pervichnoj medicinskoj dokumentacii pri ocenke kachestva okazanija stomatologicheskoj pomoshhi pacientam [On the importance of primary medical documentation in assessing the quality of dental care for patients]. Jekonomika i menedzhment v stomatologii. 2000;2:66-67 (in Russian).
.10 Pashinjan GA. Pashinjan AG, Demina AV. My v otvete za teh, kogo prolechili [We are responsible for those who have been treated]. Cathedra. 2004;10: 74-78(in Russian).
.11 Reana AA. Psykholohiia liudyny vid narodzhennia do smerti[Psychology person from birth to death]. Povnyi kurs psykholohii rozvytku. SPb.: «Praim-Uvroznak»; 2005.416p(in Ukrainian).
.12 Sarlachenko OV, Dolyns'ka LV, Ohorodniichuk ZV et al. Vikava ta pedahohichna psykholohiia [Developmental and Educational Psychology]: navch. posib. Kyiv: Prosvita; 2001.416p (in Ukrainian).
.13 Semenova N. Strah boli v stomatology[Fear of pain in dentists]. Moskovskij psihoterapevticheskij zhurnal.2001;2:114-130(in Russian).
.14 Ralph E. Mc Donald, David R. Avery. Stomatolohiia ditei ta pidlitkiv [Dentistry of children and adolescents]; 2003.765с (in Ukrainian).
.15 Tertychna NA. Dytyna na pryiomi: shliakhy uspishnoi vzaiemodii [A child at the reception: Ways successful interaction]. Kurs lektsii. Kyiv: Lira, 2006 (in Ukrainian).
.16 Sergeev VV i dr. Juridicheskij analiz professional'nyh oshibok medicinskih rabotnikov [Legal analysis of professional errors of medical workers]. Samara; 2000.143 s(in Russian).
.17 Alpern GD. Child development basic concepts and considerations. Behfvior management in dentistry for children. Philadelfia: W.B. Saunders. 1975
.18 Cameron AC, Widmer. Handbook of children's dentist. St. Louis, Mo: Mosby; 1998.
.19 Koch G, Poulson S. Pediatric dentistry: clinical approach. Aimes, Iowa: Blackwell Munksgaard Professional Publishing, 2001.
.20 Prokhno OI, Koval PB. Clinikal and psychological basis of indications for oral cavity sanation in children of different ages under general anesthesia. International conference Materials, Methods and Technologies. Bulgaria;2014:8.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 V. N. Kuznetsov, O. I. Prokhno, P. B. Koval, A. N. Kosenko
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Критерії авторського права, форми участі та авторства
Кожен автор повинен був взяти участь в роботі, щоб взяти на себе відповідальність за відповідні частини змісту статті. Один або кілька авторів повинні нести відповідальність в цілому за поданий для публікації матеріал - від моменту подачі до публікації статті. Авторитарний кредит повинен грунтуватися на наступному:
- істотність частини вклада в концепцію і дизайн, отри-мання даних або в аналіз і інтерпретацію результатів дослідження;
- написання статті або критичний розгляд важливості її інтелектуального змісту;
- остаточне твердження версії статті для публікації.
Автори також повинні підтвердити, що рукопис є дійсним викладенням матеріалів роботи і що ні цей рукопис, ні інші, які мають по суті аналогічний контент під їх авторством, не були опубліковані та не розглядаються для публікації в інших виданнях.
Автори рукописів, що повідомляють вихідні дані або систематичні огляди, повинні надавати доступ до заяви даних щонайменше від одного автора, частіше основного. Якщо потрібно, автори повинні бути готові надати дані і повинні бути готові в повній мірі співпрацювати в отриманні та наданні даних, на підставі яких проводиться оцінка та рецензування рукописи редактором / членами редколегії журналу.
Роль відповідального учасника.
Основний автор (або призначений відповідальний автор) буде виступати від імені всіх співавторів статті в якості основного кореспондента при листуванні з редакцією під час процесу її подання та розгляду. Якщо рукопис буде прийнята, відповідальний автор перегляне відредагований машинописний текст і зауваження рецензентів, прийме остаточне рішення щодо корекції і можливості публікації представленої рукописи в засобах масової інформації, федеральних агентствах і базах даних. Він також буде ідентифікований як відповідальний автор в опублікованій статті. Відповідальний автор несе відповідальність за подтверждленіе остаточного варіанта рукопису. Відповідальний автор несе також відповідальність за те, щоб інформація про конфлікти інтересів, була точною, актуальною і відповідала даним, наданим кожним співавтором.Відповідальний автор повинен підписати форму авторства, що підтверджує, що всі особи, які внесли істотний внесок, ідентифіковані як автори і що отримано письмовий дозвіл від кожного учасника щодо публікації представленої рукописи.