РОЗВИТОК ЗДОРОВИХ ДІТЕЙ РАННЬОГО І ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ В ХАРКОВІ: I частина
DOI:
https://doi.org/10.24061/2413-4260.VIII.2.28.2018.6Ключові слова:
діти, дошкільний вік, розвиток, коучинг.Анотація
Вступ. Фізична активність і гра дуже важливі для нормального розвитку здібностей дитини, оскільки вони закладають основу для майбутніх здібностей дитини читати, писати, рахувати і здібностей творчого мислення. Гра, безсумнівно, впливає на всі аспекти розвитку дитини.
Мета. Оцінити розвиток дітей 3, 4 і 5 років, що проживають в Харкові і їхніх однолітків, які займаються футболом в футбольному клубі для дошкільнят «Footbik», на основі методу коучингу TOTAL SOCCER (Нідерланди),
Методи. Проспективне медичне і соціальне дослідження 323 дітей у віці від 2 до 4,5 років, що проживають у Харкові (115 з дитячих садів і 208 з секції зі спеціальною футбольної методикою). Проект дослідження включав розробку форм заявок, опитувальник для батьків дітей, створення бази даних і статистичну обробку отриманого матеріалу на основі STATISTICA 7.
Результати. Моторні навички у дітей обох груп не відрізнялися. Цілком зрозуміло, що батьки готові до «швидкого фізичного» розвитку своєї дитини і відправляють його у футбольний клуб для дошкільнят. Але просування в моторних навичках у порівнянні з однолітками вимагає часу.
Ми проаналізували період відвідувань футбольного клубу для дошкільнят дітьми групи порівняння і відповідно до цього провели аналіз розвитку дітей. Більшість дітей - 143 (69%) - відвідують спортивний клуб менш ніж півроку (р <0,001). З 6 до 12 місяців в спортивному клубі взяли участь 54 (26%) дітей, понад рік - 11 (5%) дітей. Ось чому для більш детального аналізу і збору доказів необхідно провести II етап досліджень, а саме вплив періоду відвідування футбольного клубу для дошкільнят на розвиток дитини. Наш етап дослідження визначив, що частота пізнавального (інтелектуального) розвитку була краще у дітей, які вирушають у футбольний клуб для дошкільнят за допомогою спеціального методу коучингу. Слід зазначити, що розвиток соціального і емоційного розвитку спостерігалося тільки у дітей, які відвідують дитячі садки.
Висновки. Було встановлено, що фізичний розвиток у дітей раннього та дошкільного віку не відрізняється у дітей, які відвідують дитячі садки або футбольний клуб для дошкільнят. Статистично важлива частота просування в пізнавальному (інтелектуальному) розвитку дитини була відзначена серед дітей, які відвідують футбольний клуб для дошкільнят. У дітей, які відвідують дитячі садки, відзначалося поліпшення соціального і емоційного розвитку.
Посилання
.1 Ginsburg KR. The importance of play in promoting healthy child development and maintaining strong parent-child bonds. Pediatrics. 2007;119(1);182-91. doi.org/10.1542/peds.2006-2697.
.2 Tomonari RFD. Stages of Growth Child Development - Early Childhood (Birth to Eight Years), Middle Childhood (Eight to Twelve Years) [Internet]. 2011 [cited 2018 Apr 3]. Available from: http://education.stateuniversity.com/pages/1826/Child-Development-Stages-Growth.html#ixzz4oIdc7wxl
.3 Abdelkarim O, Ammar A, Chtourou H, Wagner M, Knisel E, Hökelmann A, Bös K. Relationship between motor and cognitive learning abilities among primary school-aged children. Alexandria Journal of Medicine. 2017;53(4):325-31. doi.org/10.1016/j.ajme.2016.12.004.
.4 Martin R, Tigera C, Denckla MB, Mahone EM. Factor structure of pediatric timed motor examination and its relationship with IQ. Dev Med Child Neurol [Internet]. 2010[cited 2018 Mar 6];52(8):e188-194. Available from: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/j.1469-8749.2010.03670.x doi.org/10.1111/j.1469-8749.2010.03670.x.
.5 Ringwalt S, compiler. Developmental screening and assessment instruments with an emphasis on social and emotional development for young children ages birth through five centers for disease control and prevention. Chapel Hill: Nectac [Internet]. 2008 [cited 2017 Nov 12]. Available from: http://www.nectac.org/~pdfs/pubs/screening.pdf
.6 Yang J. The influence of motor expertise on the brain activity of motor task performance: A meta-analysis of functional magnetic resonance imaging studies/ Cogn Affect Behav Neurosci. 2015;15(2):381-94. doi: 10.3758/s13415-014-0329-0.
.7 The WHO Child Growth Standards. [Internet]. WHO; Available from: http://www.who.int/childgrowth/standards/en/
.8 Child development 3-4 years WA. [Internet]. State of Western Australia. 2017[cited 2018 Apr 17]. Available from: http://ww2.health.wa.gov.au/~/media/Files/Corporate/general%20documents/CACH/CAH-003424_Child_development_3-4_years_FNL.ashx
.9 Child development 4-5 years WA [Internet]. State of Western Australia. 2017[cited 2018 Apr 12]. Available from: http://ww2.health.wa.gov.au/~/media/Files/Corporate/general%20documents/CACH/CAH-003425_Child_development_4-5_years_FNL.ashx
.10 Eydemiller EG, Yustitskis VV. Psikhologiya i psikhoterapiya sem'i. 3-e izd. Sankt-Peterburg: Piter; 2002. Analiz semeynykh vzaimootnosheniy (ASV) [Analysis of family relationships (DIA)]; s.585-595 (in Russisan).
.11 Krishnan A, Amarchand R, Gupta V, Lafond KE, Suliankatchi RA, Saha S. Epidemiology of acute respiratory infections in children - preliminary results of a cohort in a rural north Indian community. BMC Infect Dis. 2015;15:462.
doi: 10.1186/s12879-015-1188-1.
.12 TregoningJS, Schwarze J. Respiratory viral infections in infants: causes, clinical symptoms, virology, and immunology. Clin Microbiol Rev. 2010;23(1):74-98. https://dx.doi.org/10.1128%2FCMR.00032-09.
.13 Gluckman PD, Hanson MA, Spencer HG, Bateson P. Environmental influences during development and their later consequences for health and disease: implications for the interpretation of empirical studies. Proc Biol Sci. 2005; 272(1564):671-7. https://dx.doi.org/10.1098%2Frspb.2004.3001.
.14 Pen'kov AYu. Kharakteristika razvitiya detey s razlichnoy stepen'yu roditel'skoy deprivatsii [The characteristics of children’s development with different degrees of a parent’s deprivation]. Voprosy teoreticheskoy i klinicheskoy meditsiny. 2014;17(2):58-60 (in Russian).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 O. Riga, M. Gonchar, I. Pilgui
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Критерії авторського права, форми участі та авторства
Кожен автор повинен був взяти участь в роботі, щоб взяти на себе відповідальність за відповідні частини змісту статті. Один або кілька авторів повинні нести відповідальність в цілому за поданий для публікації матеріал - від моменту подачі до публікації статті. Авторитарний кредит повинен грунтуватися на наступному:
- істотність частини вклада в концепцію і дизайн, отри-мання даних або в аналіз і інтерпретацію результатів дослідження;
- написання статті або критичний розгляд важливості її інтелектуального змісту;
- остаточне твердження версії статті для публікації.
Автори також повинні підтвердити, що рукопис є дійсним викладенням матеріалів роботи і що ні цей рукопис, ні інші, які мають по суті аналогічний контент під їх авторством, не були опубліковані та не розглядаються для публікації в інших виданнях.
Автори рукописів, що повідомляють вихідні дані або систематичні огляди, повинні надавати доступ до заяви даних щонайменше від одного автора, частіше основного. Якщо потрібно, автори повинні бути готові надати дані і повинні бути готові в повній мірі співпрацювати в отриманні та наданні даних, на підставі яких проводиться оцінка та рецензування рукописи редактором / членами редколегії журналу.
Роль відповідального учасника.
Основний автор (або призначений відповідальний автор) буде виступати від імені всіх співавторів статті в якості основного кореспондента при листуванні з редакцією під час процесу її подання та розгляду. Якщо рукопис буде прийнята, відповідальний автор перегляне відредагований машинописний текст і зауваження рецензентів, прийме остаточне рішення щодо корекції і можливості публікації представленої рукописи в засобах масової інформації, федеральних агентствах і базах даних. Він також буде ідентифікований як відповідальний автор в опублікованій статті. Відповідальний автор несе відповідальність за подтверждленіе остаточного варіанта рукопису. Відповідальний автор несе також відповідальність за те, щоб інформація про конфлікти інтересів, була точною, актуальною і відповідала даним, наданим кожним співавтором.Відповідальний автор повинен підписати форму авторства, що підтверджує, що всі особи, які внесли істотний внесок, ідентифіковані як автори і що отримано письмовий дозвіл від кожного учасника щодо публікації представленої рукописи.