РЕТРОСПЕКТИВНІ ДОСЛІДЖЕННЯ ПОКАЗНИКІВ ФІЗИЧНОГО РОЗВИТКУ ШКОЛЯРІВ

Автор(и)

  • T. N. Kaminska

DOI:

https://doi.org/10.24061/2413-4260.V.2.16.2015.9

Ключові слова:

Фізичний розвиток, ретроспективне дослідження, школярі.

Анотація

Вивчались зміни, що відбулися за останні 40 років в фізичному розвитку школярів Київського регіону шляхом проведення обстеження 1620 школярів у порівнянні з дослідженнями, проведеними у 60-х роках ХХ століття професором Неділько В.П. Виявлено, що показники росту сучасних дітей молодшого шкільного віку дещо нижчі своїх однолітків минулого століття, але починаючи з 9-річного віку  і до 17 років зріст сучасних хлопчиків та дівчаток суттєво більший, ніж у групі порівняння. Особливо значні стрибки відмічаються у пубертатному періоді. Що до зміни  росту та його приросту можна відмітити тенденції до їх зменшення у 7 - 8 – річному віці та суттєве збільшення в пубертатному віці. Показники ваги школярів на сучасному етапі свідчать про зниження ваги у молодшому шкільному віці, у подальшому відмічається позитивна тенденція щодо набору ваги серед хлопчиків до 17-річного віку та  негативна тенденція у дівчат в сторону зменшення її. Показники обводу грудної клітки свідчать, що у 7-9 річному віці відмічається їх зниження, в 17 – річному віці спостерігається зростання даного показника. Аналіз показників динамометрії свідчить про значне зниження м’язової сили кистей рук у всіх вікових групах сучасних дітей. 

Посилання

Hozak S.V. Osoblyvosti fizychnoho rozvytku shkolyariv, shcho navchayut'sya v zahal'noosvitnikh navchal'nykh zakladakh z riznym typom fizychnoho vykhovannya [Features of physical development of pupils enrolled in schools with different types of physical education]. Hihiyena naselenykh mists' 2011; 57:319-326. (in Ukrainian).

Baranov A. A. Fyzyolohyya rosta y razvytyya detey y podrostkov: (teoretycheskye y klynycheskye voprosы) [Physiology of growth and development of children and adolescents: (theoretical and clinical issues)]. T.1: Rukovodstvo. Red. A. A. Baranov, L. A. Shcheplyahyna. - [ 2-e yzd.]. M.: HЭOTAR, MEDYA 2008: 432. (in Russian).

Bardov V.H. Hihiyena ta ekolohiya [Hygiene and ecology]. Pidruchnyk. Red. V.H. Bardova. Vinnytsya. Nova Knyha, 2006: 406. (in Ukrainian).

Makovkina Yu.A. Informatyvnist' isnuyuchykh metodiv otsinky fizychnoho rozvytku ta yoho harmonichnosti u ditey [Informational existing methods for assessing physical development and harmony of his children]: PAH; 2004:30-35. (in Ukrainian).

Kalynychenko I.O. Osoblyvosti fizychnoho rozvytku ditey, yaki navchayut'sya v zahal'noosvitnikh navchal'nykh zakladakh z riznym rivnem orhanizovanoyi rukhovoyi aktyvnosti [Features of physical development of children studying in schools with different levels of organized motor activity]: Hihiyena naselenykh mists' 2012; 60: 284-287. (in Ukrainian).

Nedelko V.P. Zdorov'e shkol'nykov y osnovnыe puty eho dal'neysheho ukreplenyya [Health and school principal ways of further strengthening]: dyssertatsyya na soyskanye uchenoy stepeny doktora medytsynskykh nauk. K, 1974: 445. (in Russian).

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-06-29

Як цитувати

Kaminska, T. N. (2015). РЕТРОСПЕКТИВНІ ДОСЛІДЖЕННЯ ПОКАЗНИКІВ ФІЗИЧНОГО РОЗВИТКУ ШКОЛЯРІВ. Неонатологія, хірургія та перинатальна медицина, 5(2(16), 44–50. https://doi.org/10.24061/2413-4260.V.2.16.2015.9